به وبسایت هنرستان شهید رجائی خوش آمدید

هنرستان شهید رجائی ، یک هنرستان فنی و حرفه ای در منطقه 18 شهر تهران است. رشته های این هنرستان عبارتند از : مکانیک ، صنایع چوب و کاغذ ، الکترونیک ، الکتروتکنیک ، ساختمان ، معماری داخلی و طراحی دکوراسیون ، شبکه و نرم افزار رایانه .

درباره ما

موقعیت مکانی هنرستان فنی و حرفه ای شهید رجائی

Lorem ipsum dolor sit amet, consectetur adipiscing elit, sed do eiusmod tempor incididunt ut labore et dolore magna aliqua.

  • Ullamco laboris nisi ut aliquip ex ea commodo consequat.
  • Duis aute irure dolor in reprehenderit in voluptate velit.
  • Ullamco laboris nisi ut aliquip ex ea commodo consequat. Duis aute irure dolor in reprehenderit in voluptate trideta storacalaperda mastiro dolore eu fugiat nulla pariatur.

Ullamco laboris nisi ut aliquip ex ea commodo consequat. Duis aute irure dolor in reprehenderit in voluptate velit esse cillum dolore eu fugiat nulla pariatur. Excepteur sint occaecat cupidatat non proident

دبیران مجرب و حرفه ای

وسعت و پهناوری محیط هنرستان

محیط دوستانه و گرم

سطح علمی بالای هنرستان

کارگاه های نسبتا پیشرفته و مجهز

جلسات مشاوره ای و فوق برنامه

رشته ها

مکانیک خودرو

رشته مکانیک خودرو ، از زیر شاخه های زمینه صنعت رشته های فنی و حرفه ای است و همانطور که از نام آن مشخص است ، دروس تخصصی آن مربوط به خودرو و موتور آن است. این رشته یکی از اصلی ترین رشته های هنرستان شهید رجایی به شمار میرود.

صنایع چوب و کاغذ

رشته صنایع چوب کاغذ نیز مانند مکانیک خودرو زیرشاخه زمینه صنعت است ؛ در این رشته کارهایی نظیر چوب بری ، نجاری ، طراحی نقشه و ... آموزش داده میشود.

الکترونیک

رشته الکترونیک ، رشته ای مربوط به برق 12 ولت و پایین تر است که اصطلاحا به آن برق ضعیف گفته میشود. کارگاه های این رشته در هنرستان شهید رجائی ، از مجهز ترین کارگاه های منطقه میباشد.

الکتروتکنیک

الکتروتکنیک نیز مانند الکترونیک ، رشته ای مربوط به برق است منتهی با فرقی بسیار بزرگ ؛ الکتروتکنیک با برق 120 ولت به بالا سر و کار دارد و از این رو به آن برق فشار قوی گفته میشود . الکتروتکنیک رشته ای بسیار پر درآمد و در عین حال خطرناک است..

ساختمان

یکی از مهم ترین رشته هایی که در هنرستان ها برای پسران ارائه می شود رشته ساختمان است. اهمیت رشته ساختمان ازآن جهت می باشد که با گذشت زمان و پیشرفت جوامع, انسان ها به ساخت ساختمان های بزرگ, سدها و پل ها پرداختند و به این ترتیب ساختمان و مهندسی ساختمان به رشته ای مهم و بخش جدانشدنی از زندگی انسان ها تبدیل شد.

معماری داخلی و طراحی دکوراسیون

معماری داخلی دانشی است که در آن، فضاهای مختلف داخل یک ساختمان بر اساس استانداردها و ضوابط مربوطه، در یک نظام معمارانه طراحی می‌شوند. در واقع معماری داخلی، هنر طراحی قسمت‌های مختلف داخل ساختمان به شمار می‌آید و در این رشته، اصل اساسی، توصیف فضاهای درونی ساختمان و ارتقای سطح سکونت در مکان بر اساس معیارهای انسانی است.

شبکه و نرم افزار رایانه

رشته شبکه و نرم افزار یا به طور عامیانه کامپیوتر ، یکی از مهم ترین رشته های فنی و حرفه ای است . هنرستان رجائی با سایت های رایانه ای پیشرفته یکی از مجهز ترین هنرستان های منطقه در این رشته میباشد که با دبیران مجرب ، شبکه و نرم افزار رایانه تبدیل به برترین رشته این هنرستان گردیده است.

سوالات متداول

در واقع بله ! ولی به برخی موارد بستگی دارد . این هنرستان با اتوماسیون ثبت نام خود ، ابتدا دانش آموزانی با معدل های بالاتر را پذیرش میکند و سپس به معدل های پایین تر میرسد ولی متقاضی همچنان شانس این را دارد که پذیرش شود.

بله ؛ وسایل موجود در کارگاه ها و همچنین محیط کاری کارگاه ها ابتدا توسط دبیران و پرسنل هنرستان بررسی گردیده و تمام مشکلات آن رفع شده است تاهنرجویان در محیطی سالم و امن مشغول به تحصیل باشند.

تا چندی پیش متاسفانه میتوان گفت بله. ولی از دو سال پیش ، مدیریت و کلیه کادر هنرستان تغییر پیدا کردند و از آن به بعد موردی مبنی بر بدرفتاری معاونین ، مدیریت یا دبیران با هنرجویان گزارش نشده است!

بله ! این هنرستان با کلاس های فوق العاده و جلسات مشاوره ای کنکور که برگزار میکند ، به هنرجویان خود کمک میکند تا در پیشرفت مسیر والاتری را طی کنند.

این هنرستان با به کارگیری با تجربه ترین و حرفه ای ترین دبیران ، یکی از بلند مقام ترین مدارس منطقه در حوزه یادگیری به شمار میرود. در تمامی رشته های این هنرستان ، از بهترین دبیران کمک گرفته شده است.