توزیع فرمهای ثبت نام در گروههای علمی فنی و قرآنی

فرمهای ثبت نام بین دانش آموزان علاقه مند به عضویت در گروه های یاوران قرآن ،پژوهشگران جوان و فن آوران توزیع گردید همچنین جهت دانلود این فرمها می توانید به سایت مدرسه به آدرس زیر مراجعه نمایید.

http://rajaeeschool.ir/

یا روی کلمه فرم ثبت نام  کلیک کنید . 

فرم ثبت نام

برگزاری جلسه آموزش پژوهش در سالن اجتماعات دبستان

اولین همایش آموزش پژوهش با شرکت دانش آموزان پایه های پنجم و ششم دبستان در سالن اجتماعات و با حضور آموزگاران محترم برگزار گردید . 

ادامه مطلب ...

طرح مقدماتی تحقیق

برای دریافت طرح مقدماتی  نوع فایل را انتخاب و سپس  کلیک کنید .

فایل WORD

فایل PDF

آموزش پژوهش

(( هو العلیم  ))

  مطالعه و تحقیق                                                                            بهتر ز کتاب آشنایی نبود                              خوشتر ز کتابخانه جایی نبود

         در دهر دوا برای امراض وجود                         بهتر ز مطالعه دوایی نبود

خوراک روح و فکر انسان  ((مطالعه ))  است .

و چیزی جایگزین  (( کتاب و مطالعه )) نیست .

با کتاب باید دوست شد،  انس گرفت ، در سفر و حضر همراه داشت و خستگیهای روحی و عدم نشاط را با آن درمان کرد .

هر چیزی روشی دارد . خواندن کتاب هم روش خاصی دارد  و بهترین شیوه زمانی است بیشترین تاثیر را بر روی کتابخوان بر جای نهد . وقتی چیزی می خوانید کمی هم به آثار آن در فکر و رفتار خویش بیندیشید و اینکه از این کتاب چه آموختید . کتابهای خوب ، آنهایست که یا فکرتان را روشن سازد یا بر دانستنیهای شما بیفزاید یا مشکلی را در زندگی شما حل کند یا در مسیر زندگی راهنمایتان باشد .

دانش آموزان عزیز با دیدن مسابقات فوتبال دچار تحرک و نشاط می شوند ،آیا تا کنون از خود پرسیده اید : چرا این مسابقه و تحرک در میدان مطالعه کتاب نباشد ؟

پس بکوشیم تا مطالعه را بخشی جدا ناپذیر از زندگی خودمان قرار دهیم .

  ·تحقیق یعنی چه  ؟ اگر برای کلمه تحقیق چند هم خانواده پیدا کنید ، یکی از آنها می تواند حقیقت باشد . پس تحقیق یعنی حقیقت جویی .

 ·محقق کیست ؟ محقق کسی است که در پی حقیقت است . او می خواهد علتها را بداند. محقق برای یافتن پاسخ سوالات خود حرکت می کند ، مطالعه می نماید ، یاداشت بر می دارد ، آزمایش می کند و  . . . .

  شروع تحقیق از کجاست ؟ از جمله مشخصات محقق، کنجکاوی و تفکر است . پس اولین مرحله از یک تحقیق عبارت است از فکر کردن ، انتخاب موضوع و مطرح نمودن یک یا چند سؤال .

طرح یک یا چند سؤال ، محقق را به فکر وا می دارد . از این پس او به هر جا می رود سؤالاتش نیز با اوست . او با این افکارش از خواب بر می خیزد ، با این افکارش به اطراف دقیق می شود و بالاخره با این افکار زندگی می کند تا پاسخش را دریابد یا به اطلاعات مورد نیازش دست یابد .